Met plezier ontvang je gasten/bezoekers/deelnemers op je locatie. Je geeft informatie, maakt een praatje, eventueel met een bakje koffie/thee. Maar soms kom je wel eens moeilijke situaties tegen. Bezoekers die gehaast of onvriendelijk zijn. De organisatie die veel van je vraagt. Onverwachte vragen waar je ter plekke iets mee moet.
Vele organisaties hebben gastvrouwen en gastheren (gastmensen) als eerste aanspreekpunt. Deze mensen zijn erg belangrijk voor de organisatie en vormen voor klanten de eerste indruk en kennismaking met de organisatie. Daarom is het handig om als vrijwilliger handvatten te krijgen hoe om te gaan met mensen, bijvoorbeeld ook in lastige situaties.
Voor een gastvrije ontvangst is het nodig om ons bewust te zijn van onze verbale en non-verbale communicatie, inzicht te hebben in gastvrijheid én sensitief te zijn in hoe gedrag en de manier van praten over kan komen op de ander. Tijdens twee bijeenkomsten gaan we samen het vak 'gastmens' en onze spilfunctie verdiepen.
Deze en andere vragen komen aan bod gedurende deze trainingen. Er is aandacht voor theoretische achtergrond en omkadering. Daarnaast gaan we natuurlijk oefenen met concrete situaties, al dan niet uit je eigen praktijk.
Voor wie
Deze training is er voor iedereen die de rol van gastmens op zich neemt en hier graag even verder wil in verdiepen.
Opgelet!
Deze workshop bestaat uit twee trainingsmiddagen die je allebei volgt, namelijk donderdag 2 maart en donderdag 9 maart, telkens van 13u30-16u.
Wij zorgen voor pen en papier. De workshop is rolstoeltoegankelijk. Heb je ondersteuning nodig om de workshop voor jou toegankelijk te maken, dan horen we dat graag via info@galant.nl.
De locatie van de workshop wordt nog gecommuniceerd.
Opgelet!
Deze workshop bestaat uit twee trainingsmiddagen die je allebei volgt, namelijk donderdag 2 maart en donderdag 9 maart, telkens van 13u30-16u.
Gastmens, een vak apart
€ 10,00
8 plaatsen beschikbaar
Schrijf je in voor deze workshopDatum: | 02 maart 2023 |
Tijd: | 13:00 - 16:00 uur |
Kosten: | € 10,00 |